A német autógyártó kénytelen volt csökkenteni az idei évre vonatkozó várakozásait egy fékrendszer-probléma miatt, amely több mint 1,5 millió jármű visszahívását eredményezte.
A Continental által szállított problémás fékrendszert több BMW modellben, többek között:
- Mini Cooper;
- Countryman;
- és Rolls-Royce modellekben használják.
Az ügy hatására a BMW részvényei napon belül 11 százalékot zuhantak, és kedden négyéves mélypontra kerültek. A keddi kereskedést végül 10 százalék feletti mínuszban zárta a BMW részvénye – írja az Euronews.
A Continental részvényei szintén mélyrepülésbe kezdtek, szintén 10 százalékot estek, ami 2020 márciusa óta a legnagyobb egynapos zuhanás.
A Continental álláspontja alapján az általa szállított fékrendszereknek csak egy „kis része” hibás: a BMW-nek szállított fékrendszereknek csak egy kis részét cserélik ki részben, mert egy elektronikus alkatrész károsodhatott.
A vállalatok közölték, hogy a hibás fékrendszer ellenére a járművek továbbra is biztonságosan vezethetők.
A BMW kedden kiadott sajtóközleményében egyúttal bejelentette a 2024-re vonatkozó előrejelzésének felülvizsgálatát is: az autóipari vállalat ebben a személygépkocsi eladások enyhe csökkenésével számol. A vállalat azt is kiemelte, hogy a Kínában tapasztalható visszafogott kereslet szintén negatív hatással van az eladásokra. 2024-ben jelenleg 6-7 százalékos EBIT marzs van kilátásba helyezve a BMW-nél, szemben a korábbi 8-10 százalékkal.
Meglépheti az eddig elképzelhetetlent az autóipari óriás, indulhatnak a bezárások
A Volkswagen immár nem zárja ki, hogy üzemek bezárására fog sor kerülni Németországban. A vállalat a munkahelyvédelmi programja leállítását is fontolóra veszi, amely 2029-ig megakadályozná a leépítéseket.A részletekről ITT írtunk bővebben.