A 189 illetve 157 halálos áldozattal járó, közelmúltbeli légikatasztrófákban érintett Boeing 737 Max 8 típusú gépeinél az első jelentések szerint a gép átesésvédelmi rendszerével (MCAS) volt probléma, nem pilótahiba okozta a balesetet. A CNN értesülései szerint azonban a szoftvert adatokkal ellátó állásszögjeladó szenzorral kapcsolatban 2004 óta már a két nagy baleset előtt is legalább 216 esetben kapott hibajelzést az amerikai légügyi hatóság (FAA) - derül ki a portál cikkéből.
Az FAA az évek során többször is adott ki iránymutatást a szenzor kötelező teszteléséről, módosításáról vagy cseréjéről. Ezek egyike sem érintette közvetlenül a 737 Maxot, de a lapnak nyilatkozó szakértő szerint ezek a szenzorok alapvetően minden modellen ugyanúgy működnek.
A CNN által megkérdezett korábbi szakértők kritizálták a Boeinget, amiért eredetileg úgy tervezte meg a szoftverrendszert, hogy az csak egyetlen szenzor adataira hagyatkozzon, mert ennek meghibásodása esetén nincs tartalékmegoldás. A repülőgépgyártó, noha korábban az egy szenzoros megoldás elfogadottsága mellett érvelt, a két baleset után mégis kiadtak egy szoftverfrissítést, amellyel a rendszer már két szenzorra támaszkodik.
Szakértők azt is kritizálták, hogy a Boeing a sorozatos hibajelzések ellenére nem tesztelte, mi történik, ha repülés közben meghibásodik a szenzor, és hogyan reagál erre az annak adatait használó MCAS rendszer. A márciusi eset után a géptípusnak a világ országai sorra megtiltották a repülést, végül maga a Boeing is földre parancsolta a gépeket. A balesetek óta visszaeső megrendelések nyomán visszafogott gyártás miatt nagyot zuhant a cég profitja.