A vállalat a történtek miatt fontolóra vette, hogy legalább 10 milliárd dollárt vesz fel részvények eladásával. A folyamatban lévő sztrájk miatt ugyanis a készpénztartalékai kimerültek.

Az ügyet ismerő bennfentesek a Bloombergnek azt mondták, hogy a vállalat tanácsadók együttműködésében vizsgálja a lehetőségeket. A tőkeemelésre vélhetően még legalább egy hónapig nem fog sor kerülni, feltéve, ha a sztrájkot nem sikerült feloldani addig.

A Boeingen egyre nagyobb a nyomás, mivel meg kell erősítenie a befektetési besorolású hitelminősítését, miközben pénzügyi tartalékait is stabilizálnia kell. 

A repülőgépgyártó tartalékai a január óta bekövetkezett balesetek és gyártási hibák sorozatát követően indult apadásnak, ami a vállalat arra kényszerítette, hogy lassítsa a bevételt jelentő 737 Max típusú utasszállítók gyártását.

Amennyiben a Boeing rábólint a részvényeladási ötletre, akkor egy ilyen nagyságrendű eladás lenne a legnagyobb állami vállalat által végrehajtott eladás a Saudi Arabian Oil Co. júniusi 12,3 milliárd dolláros eladása óta.

New Yorkban helyi idő szerint reggel a részvények egy százalékot estek, mivel a befektetők egy esetleges részvényeladás hatásait mérlegelték. Szeptember végéig bezárólag a repülőgépgyártó 42 százalékot esett idén, ami összesen 93,6 milliárd dollárra csökkentette a vállalat értékét. A gyártónak ez a legrosszabb éves hozama eddig a 2008-as pénzügyi válság óta.

Ez komoly? Cápabőrbe bújnak a Boeing gépek

Üzemanyag-megtakarítást lehetővé tevő Aero Shark bevonat kerül az osztrák légitársaság Boeing 777-200ER repülőgépeire, a Lufthansa Technik és a BASF által kifejlesztett fólia ezzel új típusváltozaton debütál.
Ha többre kíváncsi, ITT olvashat tovább.