Még kényelmesebbé válhat a házhoz szállítás: az Amazon, online áruház ugyanis már nem az ajtók elé, hanem egészen a garázsokba szállítaná a megrendelt termékeket az Egyesült Államokban - írja a CNN. Így a lopásoktól és az időjárás viszontagságaitól is védve lesznek a csomagok.
Okos nyitás
Kapcsolódó
Ehhez okos vagy wifire csatlakozni képes garázsnyitóra van szükség, utána pedig le kell tölteni a Key by Amazon applikációt. Így a vásárlóknak nem kell otthon lenniük ahhoz, hogy a futárok biztos helyre tegyék a bevásárlást, ráadásul az átadás is érintkezésmentesen történik. A cég szerint ez a módszer ba másik oldalról is biztonságos, mert a futárok az appon keresztül egyszeri belépésre jogosultak, egy kézi szkenner segítségével tudnak bemenni, és mindössze 1,5 méterre mehetnek be a garázsokba. A tulajdonosok pedig egy külön megvásárolható kamerán keresztül is nézhetik, mi történik a garázsukban szállítás közben. A garázsokba történő szállítást az Amazon tavaly novemberben kezdte tesztelni, mostanra pedig ötezer amerikai városban több millió ember számára teszik elérhetővé.
A Kantar Consulting tanácsadó cég szerint az Amazon figyelmének központjába az élelmiszerek kerültek az utóbbi időben, bár még nem mindenki tekint rájuk élelmiszerboltként is. Az Amazon négy évvel ezelőtt vásárolta meg a Whole Foods élelmiszerboltláncot, és egyre több Amazon Fresh névre hallgató fizikai bolt is nyílik.
Kassza nélkül is megy
Nem a garázsokba való szállítás az Amazon egyetlen újdonsága, amellyel megreformálnák a vásárlást: márciusban nyílt meg az első pénztár nélküli Amazon Fresh fizikai üzlet Londonban. A boltba az Amazon-fiókkal rendelkezők mehetnek be a vállalat applikációjával, és ezen keresztül megy a fizetés is. A vásárlás során könnyebbség, hogy a termékeket nem kell leolvasni, "beszkennelni", a polcokon lévő érzékelők ugyanis pontosan "látják", milyen termékeket tesznek a vásárlók a kosárba, míg az emberek mozgását az üzletben és a kiválasztott termékeket különböző szenzorokkal és mesterséges intelligenciával támogatott megoldásokkal figyelik. A vásárlás összegét pedig automatikusan levonják az illető Amazon-profiljából, amikor elhagyja az üzletet.