Külföldi üzletága megerősítését és bővítését tervezi a kölni székhelyű kiskereskedelmi üzletlánc-óriás, a Rewe.
A Rewe-csoport a következő években erőteljesen bővíteni fogja nemzetközi üzletágát, és erre lényegesen több pénzt fog fordítani, mint a korábbi években - mondta Jan Kunath, a csoport külföldi üzletágakért felelős elnökhelyettese a Deutsche Presse-Agentur (dpa) hírügynökségnek adott interjúban az MTI szerint.
A külföldi élelmiszer-kiskereskedelmi lánc felfejlesztése keretében 2021 és 2025 között összesen mintegy ötmilliárd eurót fordítanak az üzletek korszerűsítésére és bővítésére, logisztikára, informatikára és "minden másra, ami a sikerhez szükséges". A külföldi üzletágat a Rewe International bécsi központjából irányítják. A csoport összesen mintegy 4500 üzletet üzemeltet külföldön. Az üzletek száma 2024-re várhatóan 5000-re nő. A bruttó külföldi értékesítés a jelenlegi 18,75 milliárd euróról mintegy 20 milliárd euróra emelkedik.
A Rewe fő célja, hogy célzott befektetések és kisebb akvizíciók révén biztosítsa és bővítse saját piaci pozícióját azokban az országokban, ahol már aktívan jelen van. "Jelenleg kizárnám annak lehetőségét, hogy további országokba lépjünk be. Terveinkben jelenleg nincsenek fehér foltok" - mondta Kunath. „Ha azonban alkalom kínálkozna arra, hogy felvásárlással jelentősebb piaci pozíciót szerezzünk egy közép-európai országban, akkor biztosan megvizsgálnánk ezt a lehetőséget is” - tette hozzá.
A Rewe-csoport jelenleg nemcsak Németországban, hanem Ausztriában, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában, Olaszországban, Bulgáriában, Romániában, Horvátországban, Litvániában és Magyarországon is jelen van, elsősorban a Billa szupermarketekkel és a Penny diszkontlánccal. A növekedési offenzíva egyik fókuszpontja Románia, ahol a Penny-üzletek számát 2029-re 600-ra kívánják megduplázni. A diszkontlánc várhatóan Olaszországban is ismét erőteljesen növekedni fog, miután piaci jelenlétének gyengeségeit kiküszöbölték. A Cseh Köztársaságban a Rewe nagy reményeket fűz az e-kereskedelmi kínálatának bevezetéséhez, amelyet az év közepére tervez. "De minden országban, ahol jelen vagyunk, többet akarunk tenni" - mondta Kunath.
A magyar piacon egyébként a három nagy diszkontlánc közül a Pennyé a legnagyobb hálózat, több mint 220 boltból áll. Ezzel szemben a Lidl 190 boltnál tart, az Aldinak pedig több mint 150 boltja van. A magyar Penny árbevétele 2020-ban 307 milliárd forintot tett ki, ezzel az ötödik volt a boltláncok rangsorában az Lidl, a Spar, a Tesco és a Coop mögött.