Az éttermi konglomerátum részvényei több mint 1 százalékot emelkedtek miután a társaság bejelentette, hogy felvásárolja a Firehouse Subs szendvicsezőt. A részvények idén 4 százalékot estek, így az összesített piaci értékük - csak - 27,1 milliárd dollár (8 705 milliárd forint). Eladásaikon új termékekkel próbáltak javítani, így például az amerikai piacokon egyre népszerűbb csirkés szendvicsekkel jelentkeztek, ezek közül több sikeres lett és a lánc nemzetközi láncok kínálatába is bekerült.
A szendvicslánc immár a negyedik márka a Restaurant Brands portfóliójában, amelyhez tartozik még a Popeyes Louisiana Kitchen és a Tim Hortons is. Az éttermi vállalatról már régóta pletykálták, hogy egy újabb gyorsétteremláncra vadászik, bár a Tim Hortons felélesztése és a Popeyes növekedésének felgyorsítása eddig lekötötte a kapacitásokat - számolt be a CNBC.
"Óriási lehetőséget látunk a Firehouse Subs amerikai és nemzetközi növekedésének felgyorsítására az RBI fejlesztési szakértelmével, globális franchise-hálózatával és digitális képességeivel" - mondta Jose Cil, a Restaurant Brands vezérigazgatója egy nyilatkozatban.
A Firehouse Subs-t 1994-ben alapította egy testvérpár, az egykori tűzoltók, Chris és Robin Sorensen. A láncnak nagyjából 1200 étterme van az Egyesült Államokban, és 2021-re 1,1 milliárd dolláros rendszerszintű forgalmat vár. Az év első 10 hónapjában az egyes meglévő üzletek forgalma 20 százalékkal emelkedett a két évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest.
A Restaurant Brands más láncaihoz hasonlóan a Firehouse Subs helyszíneinek többségét franchise partnerek üzemeltetik. Előbbi cég közölte, hogy a tranzakciót hitelfelvétel és a készpénzállománya felhasználásával fogja finanszírozni. A Restaurant Brands arra számít, hogy az üzletet valamikor a következő néhány hónapban zárják le. A tranzakció lezárása után a Firehouse központja a floridai Jacksonville-ben marad, és a vezérigazgatói poszton Don Fox, valamint Vincent Burchianti pénzügyi igazgató is maradni fog várhatóan.
A Tim Hortons Európában már több üzletet nyitott, de Magyarországon és a régióban még nem jelentek meg. Kérdés, hogy a Firehouse Subs esetében lesz-e vevő a magyar franchise-jogra.