A Chery spanyol partnere elmondta, azon dolgoznak, hogy a kínai autógyártóval közös vállalkozásához helyben gyártott alkatrészeket biztosítson, hogy teljes egészében európai minőségben forgalmazhassák járműveiket.

Az EV Motors az év elején tervezte meg a kínai autógyártóval közösen, hogy egy barcelonai üzemben közösen gyártanak belső égésű, hibrid és elektromos járműveket is. A helyi beszállításokkal csökkentenék az importköltségeket és javítanák a termelékenységet

– nyilatkozta egy interjúban a spanyol vállalat elnöke, Rafael Ruiz a Bloomberg írása alapján.

Az alkatrészek helyi beszerzése különösen fontos, ugyanis ettől a hónaptól kezdve veti ki az Európai Unió a vámokat a Kínából importált elektromos autókra. Ugyan a partnerek azt tervezik, hogy a barcelonai telephelyen készletekből szerelik az autókat össze, a minimális tartalmi követelményeknek meg kell felelniük ahhoz, hogy azok uniós gyártmánynak minősüljenek.

Az év elején Olaszország azért bírságolt meg egy vállalatot, mert olyan járműveket forgalmazott olasz gyártmányként, amelyeknek az alkatrészei nagyrészt Kínából érkeztek.

Az EV Motors Ebro márkája azonban e hónapban kezdi meg a hagyományos meghajtású sporthaszonjárművek gyártását a vállalat elnöke szerint.

A Chery, a lap jelentése szerint a vámok miatt 2025 októberére halasztotta zászlóshajója, az Omoda 5 EV gyártásának spanyolországi megkezdését.

A katalóniai üzem 200 dolgozóval, két műszakban indul, februárban pedig egy harmadik műszakkal bővül. A vállalkozás azt ígérte, hogy 2026-ra akár 1250 embert is foglalkoztathat.

Megkezdi a termelést a szegedi BYD: ez lehet a nyitás dátuma

A BYD és a BMW magyarországi üzemei várhatóan 2025 második felében kezdhetik meg a termelést.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.