A chipgyártók júliusban az ügyfelek megrendeléseinek csak mintegy 20%-át tudták teljesíteni, és annak ellenére, hogy augusztusban némileg javult a helyzet, a kereslet több mint felét még mindig nem tudták kielégíteni - mondta Jiang Jian, a Bosch China egyik alelnöke a China Auto Supply Chain Conference-en (Kínai Autóellátási Lánc Konferencián) megtartott beszédében a Bloomberg szerint.
Az erősen keresleti piac várhatóan a jövő évre is megmarad majd, és a hiány az idei év első felében tapasztalt szint mintegy 20 százalékára csökken - vélekedett a szakértő.
A félvezetőkből már csaknem 12 hónapja tartó világméretű hiány idén akár 2 millió darabbal is csökkentheti a kínai autógyártást. De nemcsak Kínában, Magyarországon is problémát okozott a félvezetők hiánya: a hazai autógyárak a nyáron leállásra, valamint a műszakszámok csökkentésére kényszerültek. A teljes feldolgozóipari termelés 17%-át kitevő autóipari vállalatok termelésének csökkenése augusztusban felgyorsult a júliusi 6,7%-os visszaesésről. A szállítási problémák, az ellátási láncok bedőlése és a munkaerőhiány együttesen jelenleg korlátozzák a termelés felfutását - derült ki a KSH legutóbbi feldolgozóipari jelentéséből.