Az új autók piacának vergődése közepette 5,9 százalékkal több Daciát értékesítettek az idei év első hat hónapjában a márka piacain, mint 2021 azonos időszakában - vette át a Renault jelentését a Maszol. Az európai piac 20 vezető autómárkája közül a Dacia volt az egyetlen, melynek sikerült növelnie az eladásait.
Az év eleje, azaz Január 1. és május 31. között 277 885 új Dacia talált gazdára. A legnépszerűbb modell a Sandero volt, melyből 112 ezer kelt el, míg Dusterből 99 ezret vásároltak. Az elektromos meghajtású Springből 20 ezret adtak el.
Portugáliában és Franciaországban is népszerű
A Dacia Romániában és Portugáliában a legkelendőbb márka. Franciaországban az eladási rangsor 2. helyén zárta az első félévet, Olaszországban, Lengyelországban, Horvátországban, Magyarországon és Csehországban pedig a 3. helyen. Romániában 16 382 Dacia személyautót értékesítettek 2022 első hat hónapjában, 34 százalékkal többet, mint tavaly.
A Daciával ellentétben a Renault márka számára pocsék volt az első félév, globálisan 16 százalékkal csökkentek az eladások. 2021 első hat hónapjában még 858 ezer Renault talált gazdára, idén azonban már csak 716 ezer. A Renault a legnagyobb, 21 százalékos piaci részesedéssel nem Franciaországban, hanem Kolumbiában rendelkezik.