A Dacia újkori sikertörténete a Logan nevű kis sedan gyártásával kezdődött, amelyet 5 ezer eurónál is olcsóbban árultak a kétezres évek derekán.
A Logan és az azt követő modellek a Renault-Nissan meglévő technológiájából merítettek, és a romániai valamint a marokkói, alacsonyabb gyártási költségekből profitáltak.
A Dacia most arra készül, hogy a jövedelmezőbb kompakt szegmensben támadjon, a hétüléses Jogger crossover már kapható, majd jön a Bigster 2024-ben és 2030-ig még két kompakt kocsi várható - írja a szakportál.
Denis Le Vot, a Dacia vezérigazgatója, aki régóta a Renault-Nissan szövetség vezetője, a Dacia feljebb pozicionálását azzal jelentette be, hogy mostantól nem csak az alacsony árra, hanem az ár-érték arányra fókuszálnak. Nem véletlen, hogy nemrég váltott arculatot is a cég.
A Joggerből szeptemberig több mint 38 ezer darabot adtak el és ezzel a Dacia azon kevés gyártó közé tartozott, amely idén növekedni tudott. Ehhez egyébként a Spring nevű elektromos miniautó is hozzájárult. A cégnek komoly villamosítási tervei vannak a jövőben,