Nagyon úgy fest, hogy a jelszómegosztás korlátozásával (t)rendet teremtett a Netflix, ugyanis újabb streaming-platform vetette fel a lehetőséget, hogy hasonló módon jár el.
Az első jelentések szerint
a Netflixnél bejött a lépés, sokkal több előfizetőjük lett, mióta csak egy háztartáson belül használhatnak egy adott fiókot a nézők.
Ha közelebbről megtekintjük a számokat: a cégnek a második negyedévben 5,9 millió ügyféllel sikerült bővülnie.
A híreken felbuzdulva a HBO Max is bejelentette, elképzelhető, hogy ők is bevetik az üzleti csodafegyvert, erről már levelet is küldtek az előfizetőknek – ebben az ÁSZF megváltoztatásáról írnak.
A CNBC beszámolója szerint most a Disney+ is beállt a sorba, Bob Iger vezérigazgató ugyanis úgy nyilatkozott: „Már megvan a technikai lehetőségünk, hogy figyelemmel kísérjük a jelszómegosztásokat. Nem fogok konkrét számot mondani, hogy ez mennyi, csak azt mondom, hogy jelentős.”
A Netflix egyébként korábban már beszámolt erről, náluk a háztartások 43 százaléka élt a jelszómegosztás lehetőségével.
Bob Iger azt is elmondta, hogy a projektet prioritásként kezeli a cég, és erről már a vállalat befektetőit is tájékoztatta.
A szigorítást 2024-ben vezetnék be, de még idén év végéig tájékoztatják az előfizetőket a változásokról.
A Disney jelenleg három streaming szolgáltatást futtat, portfóliójához tartozik:
- a Disney+;
- a Hulu;
- és az ESPN+.
A vállalat korábban már közölte, hogy hamarosan egy alkalmazásos élményt kínál az Egyesült Államokban, amely a Hulu tartalmait beépíti a Disney+-ba, bár az önálló előfizetési lehetőségek továbbra is megmaradnak.