A pénteken kiadott állásfoglalásban az Opel megerősítette, hogy nem használ illegális szoftvert az emissziós értékek megváltoztatására, és a motorokat nem szerelték fel illegális szerkezeti elemmel, amely a kipufogógáz-tisztítás leállítására szolgálna.
A Deutsche Umwelthilfe környezetvédő szervezet és a Monitor tévémagazin, valamint a Spiegel magazin állításai a modern dízelmotorok kipufogógáz-tisztítási technológiája komplex összefüggéseinek félrevezető leegyszerűsítésén és félreértelmezésén alapulnak az Opel szerint. Egy modern motorvezérlő berendezésnek több mint 17 ezer különböző paramétert és azok kölcsönhatásait kell figyelembe vennie - mutat rá a közlemény, hangsúlyozva, hogy egyes paraméterek kiemelt vizsgálatával nem lehet az egész berendezés funkcióját értelmezni.
Az Opel egyúttal kételyeit fejezte ki az ellene felhozott állítások alátámasztására bemutatott mérési eredmények helyességéről is. Az Umwelthilfe állítása például, miszerint a kipufogógáz-tisztítás az üzemidő 80 százalékában nem is működik, egész egyszerűen nem igaz - szögezi le az Opel közleménye. Nem felel meg a valóságnak az az állítás sem, hogy percenkénti 2400-as fordulatszám felett már ne működne a kipufogógáz-visszavezetés. A motorvezérlés ilyenkor egész egyszerűen egy másik üzemmódra vált át - mutat rá az Opel pénteken kiadott állásfoglalása.
A viszonylag alacsony szén-dioxid-kibocsátás és az ügyfelek számára is előnyös alacsony fogyasztás miatt az Opel kitart a dízeltechnológia alkalmazása mellett. Az első negyedévben eladott Opel autóknak 37 százaléka volt dízel, ami az európai autógyártók körében a legalacsonyabb arány.