A Haier 14,2 százalékos globális piaci részesedéssel a legnagyobb háztartási berendezés gyártónak számít a világon, Európában viszont kevésbé ismert, hiszen piaci részesedése mindössze 2,3 százalék. Az egymilliárd eurós összeget értékesítési és marketing tevékenysége fejlesztésére tervezi fordítani a Haier Európában, nem akvizíciókra. A Haier jelenleg nyolc európai telephellyel rendelkezik, ezek számát az elkövetkező négy évben további tizeneggyel bővíti.
A Haier csoport 2017-ben 242 milliárd jüan (31 milliárd euró) forgalmat ért el 85 ezer alkalmazottal - írja az MTI.
Kapcsolódó
A csoport egyik érdekeltsége, a Qingdao Haier emellett bevezetni készül részvényét a frankfurti tőzsdére - jelentette be Yannick Fierling. Hozzátette: a kibocsátás időpontja még nincs kitűzve, de a tervezett 400 millió részvénnyel a jelenlegi árfolyamon a vállalat 950 millió euró tőkére tenne szert.