A britek kétharmada a rekordmértékű infláció miatt már inkább olyan német diszkontláncoknál vásárol, mint a Lidl, vagy az Aldi – írja a Bloomberg. Az élelmiszer-infláció 9,9 százalékra nőtt, ez 2008 óta a második legnagyobb érték a Kantar felmérése szerint.
Az április 18. és július 10. közötti időszakban a Lidl forgalma 13,9 százalékkal, az Aldi forgalma pedig 11,3 százalékkal nőtt. Ezzel szemben a többi szupermarket-lánc, például a Tesco eladása visszaesett. A Tesco ügyvezető igazgatója, Ken Murphy júniusban azt mondta, a vásárlók megrémültek a megélhetési költségek növekedésétől. A Tesconak korábban a Kraft Heinz élelmiszeripari céggel volt összetűzése, miután nem küldtek az áruháznak ketchupot és sült babot, a Mars pedig leállította a Pedigree és a Whiskas állateledelek szállítását szintén amiatt, mert nem tudtak megegyezni az árról.
A vásárlók inkább a saját márkás termékeket választják, ezek fogyasztása 4,1 százalékkal nőttek, míg a márkás termékeké 2,4 százalékkal csökkent.