A Tesco kutatása alapján a brit háztartások háromnegyedében bontatlan csomagolású vagy felhasználatlan élelmiszereket dobnak ki, és a lakosság 37 százaléka legalább havonta megszabadul a feleslegessé vált ételtől.
Félmillió brit azonban még ennél is sűrűbben, naponta dobja a szemétbe az elfeledett élelmiszereket. Az élelmiszerpazarlást egyébként leginkább az időhiány és az előretervezés hiánya okozza.
A leggyakrabban kidobott élelmiszerek közé tartozik a csirkemell, a burgonya, a szeletelt kenyér, a fejes saláta, a tej és a banán. A brit vásárlók próbálnak tudatosságra törekedni: 60 százalékuk nagyobb odafigyeléssel szeretne vásárolni, hogy csak azt vegye meg, amire valóban szüksége is van.
A Tesco az Unileverrel együtt segít a briteknek, hogy tudatosabban tervezzék meg az élelmiszer-fogyasztásukat, és hetente egy nap úgy készítsenek ételt, hogy a konyhájukban már megtalálható alapanyagokból és a felhasználható maradékokból főznek. Ehhez a vásárlók recepteket is kereshetnek a Tesco honlapján az otthonukban lévő hozzávalók megadásával.