Az uniós testület közleménye szerint a két társaság összejátszott annak érdekében, hogy megakadályozza a RegioJet magántulajdonú vasúttársaság hozzájutását az osztrák államvasutak használt vagonjaihoz.

Ennek érdekében – a közlemény szerint – a két állami vasúttársaság 2012 és 2016 között összehangoltan lépett fel a használt vasúti kocsikat érintő értékesítés során, „korlátozva ezáltal a versenyt a vasúti és a személyszállítási piacon".

A cseh államvasutakra csaknem 32 millió (12,8 milliárd) eurónyi, az osztrákra pedig 16,7 millió eurónyi (6,6 milliárd forint) bírságot szabtak ki.

A két vállalat fellebbezhet a döntés ellen.

Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos a közleményben kiemelte: a vasúti közlekedés vonzóvá tétele kulcsfontosságú az ökológiai lábnyom csökkentése szempontjából, ezért az EU semmiféle versenykorlátozást nem tűr el.

Nagy bejelentés: érkeznek a száguldó szupervonatok

Európa-szerte forgalomba helyezik az ETR 1000-es vonatokat, amelyek 400 km/h sebességre is képesek felgyorsulni – jelentették be a berlini Innotrans kiállításon, ahol összegyűlt a vasútipari szereplők színe-java. Azt is elárulták, mely országokba érkezik a vasúti csúcsmodell. Itt vannak a részletek >>>