Az Eurostart jelenleg az SNCF, az Egyesült Királyság Eurostar Brit Társasága és a Belgiumi SNCB működteti. Az egységes szolgáltatásra képes új Eurostar-projektet szeptember 25-én terjesztik az SNCF igazgatótanácsa elé – tájékoztatott a francia államvasút. A London-központú új társaság az Eurostar Ltd. nevet viselné. A részvények 40,4 százaléka a brit, 5 százaléka pedig a belga fél tulajdona lesz, 54,6 százalékot pedig a francia vasúti társaság birtokol majd. A járat gyorsvonat-szolgáltatása, amely jelenleg csupán Franciaországra és Belgiumra korlátozódik, jövő évtől fokozatosan angol területre is kiterjed. 2003-ban nyitják meg a brit vasútvonal első szakaszát, s a vonal átadása után a háromórás Párizs-London utazás időtartama 2 óra 35 percre csökken. Jelenleg az Eurostar a London–Párizs utasforgalom 66 százalékát bonyolítja le, a légitársaságok az utasoknak kevesebb mint 34 százalékát szállítják. Az Eurostar és a Franciaországot Nagy-Britanniával összekötő Csalagút arról vált híressé, hogy több ízben is menekültek áradata tette használhatatlanná. A Csalagút közelében lévő Sangatte menekülttábor bezáratására több alkalommal is kísérletet tettek az Eurostar járat üzemeltetői, ám mindeddig sikertelenül.