A nemzeti versenyhatóság még 2021-ben indított vizsgálatot az egyik legnépszerűbb nemzetközi e-kereskedelmi piactér, a Wish működtetőjével szemben.
Az eljárás azért indult, mert ahogy a GVH fogalmaz: „a platform üzemeltetője feltételezhetően nem az elvárható szakmai gondossággal járt el a platform ár- és kedvezményfeltüntetési gyakorlatának kialakítása és ellenőrzése során.”
A hatóság gyanúja szerint a piactéren áruló kereskedők bizonyos árai valótlanok lehettek, egyes termékeket irreálisan nagy kedvezménnyel és hamis állításokkal hirdettek, a fogyasztókat pedig visszaszámláló óra sürgette egyes „azonnali ajánlatok” elfogadására – szerepel a GVH közleményében.
A kaliforniai központú platform és európai működtetője az eljárás során komplex jóvátételi csomagot ajánlottak fel a feltárult, kifogásolható gyakorlatok orvoslására.
A vállalások részeként a 1500 Ft-os jóvátételt (kreditjóváírást) kap minden magyar felhasználó, aki az azonnali ajánlatra kattintva vásárolt a platformon 2021-ben.
A jóvátétel mintegy 100-150 ezer fogyasztót érint.
A cégek emellett fogyasztói tudatosságot erősítő kampányt indítanak, a platform pedig mostantól szigorúbban ellenőrzi a Wish-en áruló kereskedőket. Továbbá vállalták azt is, hogy a jövőben nem alkalmazzák a GVH által kifogásolt árengedmény-feltüntetési gyakorlatot és „azonnali ajánlataikat”.
A versenyhatóság mindezt elegendő jóvátételnek ítélte meg. A GVH ennek megfelelően – jogsértés vagy annak hiányának megállapítása nélkül – megszüntette az eljárást, egyúttal előírta a Wish számára az általa tett vállalások teljesítését.