A Lada-gyártó AvtoVaz piaci részesedése az orosz piacon mintegy 17,9 százalék volt tavaly, ami 1,5 százalékkal múlta felül a 2014. évit. Az AvtoVaz a legnagyobb orosz járműgyártó.
Az értékesítés zsugorodása miatt az AvtoVaz február közepétől - fél évre - négynapos munkahét bevezetésére kényszerül. A cégnél dolgozók bére emiatt csaknem 20 százalékkal csökken, csoportos létszámleépítés viszont nem lesz, mert az orosz törvények ezt tiltják arra az időszakra, amikor rövidített munkahetet vezet be a munkáltató.
Oroszországban tavaly 35,7 százalékkal 1,6 millióra zuhant az új autók eladása, és az idén további 4,7 százalékos zsugorodást vár az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatokat tömörítő Association of European Businesses (AEB) üzleti érdekképviseleti szervezete. Több év komoly növekedés után az autóeladások már két éve is jelentősen csökkentek, ahogy az orosz gazdaság gyengülni kezdett az olajárak zuhanásának és a Moszkva elleni nyugati szankciók bevezetésének következményeként. A rubel árfolyama meredeken esett, ami a fogyasztókat arra kényszerítette, hogy halasszák el a nagy értékű termékek megvásárlását.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Az Audi legkelendőbb SUV-ja eladhatatlanná vált, Győrből szállítottak hozzá motort

Negyvenhét másodpercenként érkezik egy hibabejelentés a kórházakból

Ha ez megtörténik, kivonulhat a Revolut Magyarországról

Drasztikus változás jön az időjárásban

Járhatatlan lesz a főváros hétvégén

Átrendezik a kapcsolatokat a vámfenyegetések: nyomul a Nyugat riválisa, zajlik a dollármentesítés

Eljött az igazság pillanata: így teljesített Románia

A lakótelep közepén, két panel közt írják a magyar kereskedelem jövőjét

Állami segítség jön a járvány sújtotta gazdáknak, de feltételekkel
