Üzletei mintegy 20 százalékával csökkenti az Egyesült Királyságban fenntartott hálózatát a világ egyik vezető fast fashion hálózata, a svéd gyökerű Hennes & Mauritz (H&M). Így a H&M 192 üzlettel rendelkezik az Egyesült Királyságban.
A brutális karcsúsítás okaként a lánc az emelkedő költségeket - beleértve a béreket is - jelölte meg, melyek az üzleti adókkal jelentősen csökkentették a fizikai üzletek vonzerejét.
A fizikai üzletek számának csökkentésével párhuzamosan a divatlánc erősíti az online üzletágakat, ezekben tervez gyors és jelentős fejlesztéseket.
Az új stratégia részeként a H&M a múlt héten közölte, hogy átalakítja a londoni Regent Streeten található üzletét, ahol ruhakölcsönzőt és szépségbárt is kialakít - írja a Retail Gazette. A svéd divatóriás a vásárlóknak lehetőséget ad majd a női és férfi partiruhák, köztük öltönyök, ruhák, cipők és kiegészítők bérlésére.
A vásárlók online megtekinthetik a kölcsönzési kínálatot, és időpontot foglalhatnak, hogy az üzletben próbálják fel a ruhákat, a kölcsönzési árak pedig 12,99 és 49,99 font között mozognak. A H&M 75 országban van jelen, és 155 ezer alkalmazottat foglalkoztat világszerte. A bezárások a csoporton belüli költségcsökkentési stratégia részét képezik.