Újabb részletek derültek ki meghiúsult Nissan-Honda egyesülés kapcsán. Alapvetően azért nem tudott megállapodni a két fél, mert a Honda nem egyenrangú partnerként kezelte a másik japán a céget, hanem gyakorlatilag leányvállalatot csinált volna Nissanból.
A szakítás után a Nissan egyik vezetője elárulta: nemcsak azt szerette volna elérni a másik japán cég, hogy a leányvállalatukként működjenek, hanem azt is, hogy mondjanak le az e-Power hibrid technológiájukról és használják inkább a Honda e:HEV rendszerét. A Nissan e-Power rendszere egyedülállóbb, a Hondáé viszont elterjedtebb, illetve az elemzők többsége szerint fejlettebb és végső soron takarékosabb is – írja a Totalcar.
Az utóbbi cég szerint jelentős gyártási előnyökkel járt volna az egységes hibrid rendszer, miközben csökkent volna a Nissan költsége is.
2024-ben a Honda 860 ezer, a Nissan pedig 390 ezer hibridet adott el, miközben a Toyota 4,14 milliót értékesített. A számok alapján a Honda aligha tekinti komoly riválisnak a Nissant a hibrid piacon (ahogy a Toyota sem a Hondát).