A Guardian értesülése szerint a Mercedes, a Honda, a Mazda és a Mitsubishi tesztadatai térnek el a valóságtól. Ezeknek az autóknak lényegesen nagyobb a NOx-kibocsátásuk valós körülmények között, mint tesztüzemben - írta az Origo.
Néhány - pontosabban meg nem nevezett - Honda-modell a határérték hatszorosát produkálta a tesztjen, de olyan is akadt, amelyik a megengedhető szint húszszorosát bocsátotta ki.
Egyelőre nem merült fel viszont olyan gyanú, hogy e gyártók is a Volkswagenhez hasonlóan szoftveres úton manipulálták volna a kibocsátást. Valószínűbb, hogy a laboratóriumi vizsgálatok nagyon eltávolodtak a valós körülményektől, a gyártók pedig a labortesztek alapján fejlesztenek. Mind a négy gyár ezzel magyarázza az eredményeket.
Legolvasottabb
Nézőpont: Hiába a Szőlő utcai botrány, ez sem segít Magyar Péteréken
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak