Az Ikea egy olyan online piacteret tesztel, ahol a vásárlók kapcsolatba léphetnek egymással a svéd bútorgyártó által gyártott használt bútorok vásárlása és eladása miatt.
A Bloomberg cikke szerint az Ikea Preowned elnevezésű platform decemberig üzemel Oslo és Madrid központtal, később azonban világszerte el szeretnék terjeszteni.
A cég szóvivője arról beszélt, hogy míg a kísérleti platform kezdetben ingyenes lesz az ügyfelek számára, utána is csak egy szimbolikus díjat számítanak majd fel.
A Financial Times információi szerint a platform úgy fog kinézni, hogy a felhasználók beírják az eladásra szánt terméket, csatolják hozzá a saját képeiket és az eladási árat, ezt követően pedig az Ikea saját, mesterséges intelligenciával rendelkező adatbázisa beviszi a saját promóciós képeit és méreteit is.
A vevő közvetlenül az eladótól veszi át a bútort, aki választhat, hogy a pénzt vagy egy 15 százalékos bónuszt tartalmazó utalványt kap az Ikeától.