A CNH szóvivőjének szerdai bejelentése szerint a cég héten hivatalba lépett új vezetése a tavaly szeptemberben megszakadt tárgyalások folytatásáról döntött a kínai haszongépjármű gyártó konszernnel. A FAW az Iveco piaci tőkeértékét valamivel 3 milliárd euró felett beállító átvételi ajánlatot tett tavaly, amit a CNH alacsonynak ítélt, így a további egyeztetések akkor abba is maradtak - idézi a bejelentést az MTI.
"Semmilyen véglegesnek mondható megállapodás nem jött még létre sem az együttműködés természetéről, sem annak terjedelméről" - hangsúlyozta a mostani bejelentésben a CNH szóvivője.
Hírügynökségi értesülések szerint a FAW feljavította vételi ajánlatát a tavalyihoz képest és többségi tulajdon megszerzésére törekszik az Iveco haszongépjármű gyártó üzletében, beleértve a teherautókat és az autóbuszokat is. Az FTP motorgyártó részlegben pedig kisebbségi résztulajdont kíván szerezni.
A CNH a FAW vállalattal megszakadt egyeztetéseket követően tárgyalásokat folytatott a kínai Shandong Heavy Industry Group ipari konglomerátummal is, ami az értesülések szerint az Iveco piaci tőkeértékét 3,5 milliárd euróra tévő ajánlattal élt. A FAW mostani ajánlata valószínűleg meghaladja ezt az összeget.
Az Iveco mindettől függetlenül önvezető haszongépjármű technológiafejlesztési együttműködést folytat a kínai Plus start-up céggel, ami a FAW haszongépjármű gyártó részlegével, a Jiefang vállalattal is szoros kapcsolatokat ápol.
A személygépkocsik kínai gyártásában a Volkswagen és a Toyota Motor cégekkel együttműködő FAW nem kommentálta az értesülést hírügynökségi kérésre, és nem adott választ a Shandong Heavy Industry vállalat sem.
Az Iveco a legkisebb haszongépjármű gyártó az európai "nagyok" sorában. A cég megvásárlásával azonban a kínai vállalat megvethetné a lábát a Volkswagen, a Daimler és a Volvo haszongépjárművei által uralt európai piacon.
A CNH Milánóban jegyzett részvénye a tárgyalások újrakezdésének az ismeretében közel öt százalékkal erősödött a kora délelőtti órákban.