A Vodafone csoportszintű teljes árbevétele 4,1 százalékkal, 23,1 milliárd euróra esett vissza a szeptember 30-ával végződött első félévben, főként a Vodafone Netherlands dekonszolidációja valamint az árfolyam ingadozások miatt - derül ki a Vodafone közleményéből.
Az üzemi nyereség viszont 32,5 százalékkal 2 milliárd euróra emelkedett, így a pénzügyi időszak nyeresége 1,2 milliárd euró lett.
A szolgáltatási bevételek organikusan 1,7 százalékkal emelkedtek, a második negyedévben gyorsult (+1,7%) a növekedés.
Az egyszeri hatásoktól tisztított EBITDA az első félévben 13 százalékkal 7,4 milliárd euróra emelkedett, a frekvenciavásárlások nélkül számított szabad cash flow az egy évvel korábbi 0,1 után idén 1,3 milliárd euróra emelkedett. A szabad felhasználású készpénzállomány az előző évi 0,4 milliárd eurós kiáramláshoz képest idén 0,4 milliárd euró volt.
Az évközi osztalék 2,1 százalékkal 4,84 eurócentre emelkedett.
A menedzsment az egész éves várakozását a korábbi 4-8 százalékos várakozását 10 százalékos organikus bővülésre emelte, így az éves EBITDA 14,75-14,95 milliárd euró lehet. A szabad cash flow a frekvenciavásárlások nélkül meghaladhatja az 5 milliárd eurót, miközben a korábbi várakozás 5 milliárd euró körül volt.
Vittorio Colao, a Csoport vezérigazgatója szerint az év első felében sikerült megtartania a vállalatnak a lendületet. A mobil adatforgalomnak köszönhetően a Vodafone a legtöbb piacán organikus növekedést ért el és a bevételek terén a vezérigazgató szerint még ma is a Vodafone Európa leggyorsabban növekvő széles sávú szolgáltatója.
A vállalati üzletág bevételei folyamatosan nőnek, fő hajtóerejük a dolgok internetje (IoT), a felhő és a vezetékes szolgáltatások, miközben a vállalat már második éve csökkenti abszolút értelemben is a működési költségeit.
Colao ugyanakkor - a Vodafone közleménye szerint - hozzátette, hogy Indiában továbbra is kemény a verseny, de vannak kedvező fejlemények a piacon. A vezérigazgató szerint jól haladnak az Idea Cellularral tervezett akvizíció hatósági engedélyeinek beszerzésével és az átjátszó tornyok hasznosításával.
A vezérigazgató szerint az év második felében a vállalat folytatja stratégiai kezdeményezéseik megvalósítását, amelyek egyebek mellett infrastrukturális beruházásokat jelentenek Németországban, Portugáliában, illetve az Egyesült Királyságban, illetve a vállalat belép a fogyasztói IoT piacra is.
Magyarországon az előfizetések száma 1,9 százalékkal, közel 55 ezerrel 2,77 millió darabra csökkent szeptember végére a magyarországi Vodafone-nál - írja a Portfolio.hu. A pénzügyi portál szerint több mint 2 éve nem volt ilyen alacsony az előfizetések száma a magyar piacon. Az összes előfizetésen belül viszont a post paid előfizetések aránya több éves csúcsra, 63,4 százalékra emelkedett.