A Honda Motor Co. nyeresége az április-júniusi első pénzügyi negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 18,7 százalékkal 207,34 milliárd jenre (484 milliárd forint) emelkedett, amit a harmadik legnagyobb japán járműipari konszern részben a jen árfolyama gyengülésének, részben az időközben végrehajtott költségcsökkentések eredményének tulajdonít - írja az MTI.
Az eredmény javulásához a költségcsökkentési erőfeszítések mellett nagyban hozzájárult a motorkerékpár-értékesítés jelentős növekedése Ázsiában - jelentette ki a cég vezérigazgató-alelnöke Kuraisi Szeidzsi (Seiji Kuraishi) az eredmény beszámolót ismertető sajtókonferencián. Hozzátette: a múlt évi bázisadatokat ugyanakkor a földrengéskárok miatt leállított üzemekben bekövetkezett termeléskiesés csökkentette.
A Honda Motor konszolidált működési eredménye 0,9 százalékkal 269,21 milliárd jenre emelkedett, 7,0 százalékkal magasabb, 3,71 ezer milliárd jen értékesítési árbevétel mellett. (Újabb világcég reformálná meg az autózást - ha bejön, Ön is megérzi majd.)
A Honda az első negyedévi eredménye alapján felfelé javította éves eredmény előrejelzését is: a jövő márciussal záró folyó pénzügyi évre 545 milliárd jen nyereségre számít a korábbi, áprilisban kiadott prognózisában jelzett 530 milliárd jen helyett. Működési eredménye 725 milliárd jen lehet 705 milliárd jen helyett, értékesítési árbevétele pedig 14,50 ezer milliárd jen 14,20 ezer milliárd helyett.
A Honda első pénzügyi negyedévében 1,27 millió járművet értékesített világszerte, 4,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Éves értékesítési prognózisán nem változtatott, 5,08 millió jármű eladására számít.
Az első negyedévben a Honda eladásai Észak Amerikában 510 ezerről 481 ezerre estek, belföldi eladásai viszont 146 ezerről 157 ezerre emelkedtek. Az első negyedévben 8,0 százalékkal több motorkerékpárt értékesített a Honda, mint egy évvel korábban, 469,9 ezret.
A Honda rekordösszegű, 750 milliárd jenes kutatási-fejlesztési kiadásokra számít a folyó pénzügyi évben az önvezető járműtechnikai kutatásokkal összefüggésben. A Honda a Google-anyavállalat Alphabet érdekeltségével, a Waymo vállalattal együttműködésben folytat kutatásokat az önvezető járműtechnológia kifejlesztésére. A vezérigazgató elmondása szerint a Honda 2025-re jelenik meg kereskedelmi értékesítésre érett 4-es kategóriájú önvezető járművel.
A 4-es kategóriájú önvezető járműveknél a kormány és a pedálok bizonyos közlekedési helyzetekben nem igényelnek vezetői beavatkozást, az 5-ös kategóriájú önvezető járművek pedig már teljes mértékben autonóm módon közlekednek.