A JYSK folyamatosan dolgozik a környezeti lábnyomának csökkentésén, így a gyártás és csomagolás területén két új kezdeményezés is életbe lép a vállalatnál.
Ditte Revsaek Hansen, a JYSK fenntarthatósági igazgatója szerint a JYSK munkatársai folyamatosan új utakat keresnek a környezeti lábnyom csökkentésére az egész szervezeten belül.
Ennek részeként a JYSK csökkenti a dekorációs célú alumíniumkupakokat is a kerti bútorokon, így népszerű kerti székek esetében is, amelyek rakásolhatóak. Ezeken a székeken eddig minden széklábon volt egy-egy alumínium talpsapka dekorációs céllal. A JYSK azonban a beszállítóival együtt áttervezte a székeket, és eltávolította az alumínium kupakokat anélkül, hogy az a minőség és a funkcionalitás rovására ment volna. A változtatással pedig évente összesen 4,5 millió darab kupakot, azaz 22 tonna alumíniumot takarítanak meg – szerepel a vállalat közleményében.
Új csomagolást kapnak a paplanok
Az alumíniumkupakok számának csökkentése mellett a JYSK a paplanok csomagolását is átalakítja. Ennek keretében az FSC®-tanúsítvánnyal rendelkező kartonból készült haspántos csomagolást kapnak a BASIC paplanszériák.
Ez a csomagolás minden paplant feltekerve tart, amelynek kettős célja van. Egyrészt, a vásárlók biztosak lehetnek abban, hogy mások csak minimálisan, azaz kis felületen érintkeznek a paplannal, másrészt pedig a szállításnál, a konténerekben is lényegesen kevesebb helyet foglalnak így a termékek.
Csak ezzel az újítással évente több mint 40 konténerrel kevesebbet használ a JYSK, ami azt jelenti, hogy 300 ezer további nyári paplannak elegendő hely marad meg.
Míg a nyári paplanok új kartonpaplan haspántja helyet takarít meg a konténerekben, a csomagolási megoldás nem új a JYSK számára, mivel korábban már bevezették és használták ágyneműk és lepedők esetében, amelyek egy régi műanyag csomagolást váltottak fel. A kezdeményezéssel évente 27 millió műanyag zacskót távolítottak el, ami 475 tonna műanyagnak felel meg.