Messze a Suzuki a legnépszerűbb márka a - nem túl nagy - magyar újautó-piacon - derül ki a Jato Dynamics adataiból. A gyártó 2250 kocsit adott el itthon az első negyedévben, amely 87 százalékos (!) növekedés 2015 hasonló időszakához képest.
A kiugró teljesítmény egyértelműen az új, Esztergomban gyártott Vitarának köszönhető, amelyből 1660 darabot helyeztek forgalomba az első három hónapban. Ezzel a Vitara 600 darabbal előzte meg a korábbi évek slágerének számító Skoda Octaviát.
Visszatérve a márkákra, a második legnépszerűbb az Opel (2030) volt idén, majd a Skoda (1888) és a Ford (1851) következett.
Az első három hónapban 19 729 új személyautót helyeztek forgalomba itthon a Jato adatai szerint, amely 14,9 százalékos növekedést jelent. Csak az összevetés kedvéért: a Datahouse szerint használt-autóból 32 500 darabot helyeztek itthon forgalomba, közel 25 százalékkal többet, mint tavaly. Ez alapján tovább nyílik majd az olló az újautó-piac ás a használt-import között, amely egyébként a maga 122 ezres volumenével már 2015-ben is jóval nagyobb volt, mint a 77 ezres új forgalomba-helyezés.