Az elemzői várakozásoknál nagyobb nyereséggel zárta a negyedévet a Starbucks, a világ legnagyobb kávéházlánca, döntően a kínai kereslet élénkülése révén.
- A Starbucks július másodikával zárult harmadik üzleti negyedévben adózott eredménye 1,14 milliárd dollár, részvényenként 0,99 dollár volt a tavalyi üzleti év ugyanezen időszakában elért 912,9 millió dollár, részvényenként 0,79 dollár után.
- Elemzők 0,95 dollárral számoltak részvényenként.
- A cég negyedéves árbevétele 12 százalékkal, 9,17 milliárd dollárra emelkedett az előző év azonos időszakában elért 8,15 milliárd dollárról.
- 10 százalékkal bővültek az eladások éves szinten.
- A kávéházlánc észak-amerikai eladásai 7 százalékkal bővültek.
A vállalat működési árrése 15,9 százalékról 17,3 százalékra javult, részben a magasabb áraknak köszönhetően.
Alig több mint egy éve nyitottak, mégis óriási a forgalmuk
Kínában, a Starbucks második legnagyobb piacán a legalább 13 hónapja nyitva tartó kávézók eladásai 46 százalékkal nőttek a július 2-ával zárult harmadik üzleti negyedévben, döntően a világjárvány miatti lezárások feloldásának köszönhetően.
A vállalat a harmadik üzleti negyedévben világszerte 588 új kávézót nyitott, ezzel kávéházainak száma 37 222-re emelkedett.
A Starbucks részvénye 2,14 százalékos pluszban állt szerdán délután 16:45 óra körül a New York-i tőzsdén.