A Stellantis 1,6 milliárd dollárért 21 százalékos részesedést vásárol a Leapmotor kínai elektromosjármű-gyártó cégben – közölték a cég részéről csütörtökön –, és ezzel a kínai stratégiájának újraszabályozásával az elektromos járművekre összpontosít, miután a világ legnagyobb autópiacán évek óta gyengék az eladások és a gyártás visszaesett.
Közös vállalat
A Leapmotor emellett bejelentette a Stellantisszal (STLAM.MI) közös vállalat létrehozását, amelyben a Chrysler anyavállalat 51 százalékos részesedéssel rendelkezik majd, ami kizárólagos jogot biztosít számára a Zhejiang Leapmotor Technology (9863.HK) termékeinek exportjára, értékesítésére és gyártására Kínán kívül – számolt be róla a Reuters.
A megállapodás, amely a júliusban bejelentett Volkswagen-Xpeng (VOWG_p.DE), (9868.HK) együttműködést követi, a kínai autóipari szövetségek új korszakát hirdeti, és azt tükrözi, hogy az ország az EV-technológia globális központjává válik.
Kínában nem voltunk olyan sikeresek, ezért inkább egy kínai partnerre támaszkodunk. Ahhoz, hogy Kínában nyerjünk, jobb, ha egy kínai vállalattal nyerünk
– mondta Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a kelet-kínai Hangcsou városában tartott sajtótájékoztatón, ahol a Leapmotor vezérigazgatója, Zhu Jiangming mellett ült.
Egyes elemzők azonban szkeptikusak azzal kapcsolatban, hogy az ehhez hasonló kisebbségi részesedést biztosító partnerségek segíthetik-e a külföldi gyártókat a kínai piacon.
– mondta Tu Le, a pekingi székhelyű Sino Auto Insights tanácsadó cég alapítója.
Bill Russo, a sanghaji székhelyű Automobility tanácsadó cég vezérigazgatója egyetértett azzal, hogy „a sikeres autóipari partnerségek száma kevés, és gyakran felbomlanak, amikor az érdekek eltérnek egymástól”.
300 ezer alkalmazott
A Stellantis N. V. járműipari konszern székehelye Amszterdam. 2021. január 16-án jött létre a PSA-Citroën csoport és a Fiat-Chrysler (FCA) csoport összeolvadásával. Alkalmazottainak száma 300 ezer körül mozog. A Stellantis létrejöttekor a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata lett a Toyota, a Volkswagen-csoport és a Renault–Nissan–Mitsubishi után. A Stellantis Csoporthoz tartozik a szentgotthárdi autómotorgyár is.
BMW igazgató: nem biztos, hogy jó ötlet a kínai autókra kivetett védővám
Az ellenlépéseknek valószínűleg jóval nagyobb hatása lenne mint maguknak a büntetővámoknak – mutatott rá Walter Mertl, a BMW pénzügyi igazgatója. Bővebben --->Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!