Rendkívül jól járt a híres dublini sörmárka, miután egy virálisan terjedő trend söpört végig a fiatalabb generációk körében hódító TikTokon

A Bloomberg beszámolója szerint egy olyan ivós játék lelt kimagasló népszerűségre, amely ellepte az Egyesült Királyság pubjait.

„Valószínűleg körülbelül 120-szor látom naponta” 

– állapítja meg Oisin Rogers, a Devonshire pub társalapítója.

Grainne Wafer, a márkát tulajdonló brit cég, a Diageo Plc globális igazgatója szerint december végén a Guinness a nyolcadik egymást követő félévben kétszámjegyű növekedést ért el, 17 százalékos organikus nettó árbevétel-növekedés mellett.

A Guinness egy második, 200 millió eurós (217 millió dolláros) költséget kóstáló sörfőzdét épít az írországi Kildare megyében, és a gyártása várhatóan 2026-ra indul be. Úgy látják ugyanis, hogy lépést kell tartaniuk azzal, hogy láthatóan a terméket olthatatlanul szomjazzák a fogyasztók.

A kocsmaláncnál a stout értékesítése 85 százalékkal ugrott meg a Covid-járvány előtti szinthez képest, ami körülbelül évi 25 millió pintet (kb. 11,8 millió liter) jelent.

A szóban forgó online trend a „Split the G” névre hallgat, és a lényege nemes egyszerűséggel annyi, hogy úgy kell belekortyolni a csapolt sörrel teli korsó sörbe, hogy a Guinness kezdőbetűjének éppen a feléig igyunk le az italból, vagyis pont kettészelje a G-betűt a habtakaró alsó vonala.

Ám vita folyik arról, hogy a sötét stout nedű szintjének félbe kell-e vágnia a kezdőbetűt, vagy éppenséggel a G-betű teteje és a Guinness-hárfa logójának alja közötti rést kell-e eltalálni. Ez az adott szituációtól és a kocsmajátékot űző jelenlévők preferenciáitól függ.

2022 óta óriásit ment az internetes térben, így az Instagram és az X is felfuttatta a sörtrendet, erre erősít rá a Google-keresések megemelkedése is.

Rogers szerint viszont nem pusztán trendről van szó. A társalapító kiemelte: 

Túllépte a kocsmákat és a sört, és kulturális jelenséggé vált. Még soha nem láttam és nem hallottam ehhez hasonlót.

Wafer úgy gondolja, a digitális eszközökre tudatosan hangsúlyt fektető marketingstratégiájuknak köszönhető, hogy a 267 éves, sötét söröket főző vállalat ma ilyen népszerű.