Az idén júniusban a Renault megelőzte a Fordot az európai autópiacon, vagyis az első félévben több kelt el a kontinensen (Európai Unió, Svájc, Norvégia, Izland) a francia márkából, így megszerezte a második helyet a piacon. Azóta szépített a Ford és a harmadik negyedév végére mindössze 5 ezer személyautóval vezet a Renault, amely a több mint 800 ezres volumen mellett szinte elhanyagolható.
Tavaly ilyenkor még a Ford vezetett közel 60 ezer kocsival, csakhogy míg ők 4,3 százalékkal növelték eladásaikat, a Renault 13,4-gyel, amely éppen elég volt a második hely megszerzéséhez. 2015 harmadik negyedévében a Renault egyébként még csak a negyedik helyen állt, az akkor bronzérmes Opel mögött.
Bár az idén hátralévő egy negyedév a Ford és a Renault pozíciószerzéséről fog szólni, úgy néz ki, hogy az Opel "sem törődik bele" abba, hogy letaszították a dobogóról. Idén a rüsselsheim-i gyártó 6,7 százalékkal növelte eladásait, így már csak 36 ezerrel van lemaradva a Fordtól, szemben a tavalyi év hasonló időszaki 51 ezres különbséggel.
Az európai ranglistán ötödik a Peugeot, amelyet a három német prémiummárka követ szinte elhanyagolható különbséggel, 620 és 640 ezer darabos eladási számokkal.
A teljes európai autópiac 7,7 százalékkal 11,6 millióra nőtt az első három negyedévben, ennek kétharmadát négy ország (Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország) adja. A magyar piac az alig 70 ezres volumennel 0,6 százalékot "hasít ki" az európai tortából. A növekedését tekintve ugyanakkor Magyarország az élmezőnyben van, 25,6 százalékos bővülést ugyanis csak Ciprus tudta felülmúlni, ahol még 10 ezer autót sem helyeztek forgalomba az idei első három negyedévben.