A hagyomány szerint november harmadik csütörtökén Beaujolais-borvidékén szüreti ünnepet szokás rendezni, de ezt idén a járvány miatt törölték. A borászok viszont már kóstolgatják az újbort, pedig az eladások idén nagyon visszaestek a különleges beaujolais boroknál.
Az Euronewsnak azt mondta a Maison Mommessin borásza, Grégory Large, hogy idén a koronavírus-járványra építi értékesítési stratégiáját. Ezek a helyi, minőségi borok 6-10 euróért kerülhetnek a családjaikkal otthon maradó emberekhez, aki számára ez megfizethető palackonkénti ár. A szupermarketláncok sem kínálnak olcsóbban borokat, ezért a belföldi eladásra összpontosítva meg lehet menteni a pincészet idei évét. Pedig 30 százalékkal kevesebb lesz a forgalom egy jó évhez képest a borász szerint.
Az éttermek bezárása veti vissza a legnagyobb részt a forgalmat, de az export csökkenése is problémát jelent. A Beaujolais Nouveau fő vásárlója az Egyesült Államok és Japán, Európán belül a svájci és a brit partnerek. A termék kifejezetten éttermi bor, de a vendéglátóhelyek bezárása, az ünnepi rendezvények elmaradása visszaveti a fogyasztást sok országban, ami miatt összesen negyedével eshet a beaujolais forgalma. A termelők a helyi vásárlókra szabott árakkal és kiszállítással igyekeznek ellensúlyozni az export csökkenését. A bor nem maradhat a hordókba, jövőre már az új termés kerül a pincékbe.
A normális borok esetében Magyarországon arra számítanak, hogy mennyiségre kevesebb lesz az idén, de az jobb minőségű lehet.