Az előjelzések szerint a vonatoknak mintegy fele fog közlekedni, s a vasutasok együtt fognak tüntetni a tiltakozást szervező közalkalmazottakkal, akik az 1968-as diáklázadások kezdetének ötvenedik évfordulóján szervezik a munkabeszüntetést.
A 140 ezer embert foglalkoztató és közel 50 milliárd eurós adósságot felhalmozott francia vasúttársaság reformja és modernizációja Emmanuel Macron államfő egyik legnagyobb feladatának ígérkezik, 1995 óta szinte mindegyik kormány megpróbálkozott vele, de a szakszervezeti tiltakozások nyomán feladta. A kormány legfőbb célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik.
Kapcsolódó
A párizsi tömegközlekedési vállalat, az RATP szakszervezetei is sztrájkra szólítanak fel csütörtökön, de az előzetes tájékoztatás szerint a buszok, a metrók és a villamosok normál menetrendben fognak közlekedni, a sztrájk nem fog fennakadást okozni a fővárosban.
A két párizsi repülőtéren, a Roissyn és az Orlyn, valamint a fapados légitársaságokat fogadó Beauvais-i repülőtéren viszont a légiirányítók tiltakozása miatt előzetesen törölték a járatok harminc százalékát csütörtökre.
A közalkalmazottak valamennyi szakszervezete részt vesz a munkabeszüntetésben, így számos iskola, bölcsőde, könyvtár, valamint a közmédia csatornái nem fognak csütörtökön működik. A tiltakozók úgy vélik, hogy a kormányzat "szét akarja robbantani" a közszolgáltatásokat az új reformokkal, amelyek bizonytalanná tennék a közalkalmazottak helyzetét azáltal, hogy ezentúl határozott idejű szerződéssel is lehetne munkatársakat alkalmazni, valamint bevezetnék az önkéntes alapú csoportos leépítés lehetőségét, ami eddig tabunak számított Franciaországban.
A kormány elképzelése szerint 120 ezer munkahely szűnne meg a következő öt évben a közszférában, ahol jelenleg 5,64 millióan dolgoznak. Az intézkedés célja a francia költségvetési hiánynak a GDP-arányos 3 százalék alá csökkentése - írta az MTI.
A kép forrása: Unsplash.
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.