A Microsoft tulajdonában lévő szakmai, üzleti közösségi oldal, a LinkedIn lett az egyik nagy nyertese a Facebook-vezér Mark Zuckerberg és a Twittert felvásároló Elon Musk idei csatározásának. Akárcsak annak, hogy az utóbbi cégvezér X névre keresztelte a tavaly megszerzett, majd átszabott platformot – írja a Financial Times.
A LinkedIn ugyanis az idén jelentősen növeli tudta hirdetési bevételeit, köszönhetően annak, hogy számos nagy márka már szívesebben hirdet náluk, mint az X-en, vagy bárhol másutt a nagy social media oldalakon.
Az Insider Intelligence kutatócsoport becslései alapján a Microsoft tulajdonában lévő LinkedIn éves reklámbevétele 2023-ra közel 4 milliárd dollárra emelkedett, ami 10,1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Emellett további 14,1 százalékos növekedést jósoltak a platformnak 2024-re.
Penry Price, a LinkedIn marketingvezetője szerint a keresletbővülés elsősorban azoknak a hirdetőknek köszönhető, akik olyan márkákat képviselnek, amelynek segítenek az egyedi célzási lehetőségek. Valamint tudnak kapcsolódni a felhasználók munkahelyi, szakmai életéhez.
Ahhoz képest, hogy a LinkedIn eredetileg az álláskeresés és a szakmai hálózatépítés otthonaként vonult be a köztudatba, mára rengeteget fektetett az úgynevezett feed kiépítésébe, és egyre több olyan felhasználót vonz, akik karriertanácsokat és vezetői gondolatokat osztanak meg a többi felhasználóval.
Az Insider Intelligence szerint a Microsoft birtokolta „öltönyös Facebook” változatlanul kis hal a piacon, hiszen a márkák digitális költéseinek mindössze 1,5 százalékát tudja kisajátítani az Egyesült Államokban. Ehhez képest a Google ennek a 27 százalékával, a Meta pedig 21 százalékos részesedéssel büszkélkedhet.