A Peugeot SA és a C.K. Birla Group (a Hindustan Motors anyavállalata) által hétvégén aláírt szerződés egy éra végét jelzi. Az 1948 óta gyártott, s azóta gyakorlatilag változtatás nélkül összeszerelt Ambassador az 1980-as évek végéig az egyetlen "luxusautó" volt India útjain, India elitjének autója, prominens indiai politikusok és hírességek járműve volt a 90-es évek gazdasági nyitásáig.
A Hindustan Motors 2014-ben hagyta abba az Ambassador gyártását, miután 2013-ban mindössze 2200 autót értékesített - írja az MTI.
Az még egyelőre bizonytalan, mit tervez az Ambassadorral a Peugeot SA, mely a múlt hónapban aláírt a Birlával megállapodást 107 millió dolláros befektetésről a Hindustan Motors Tamil Nadu-i gyárában.
Jelentősen, 5,8 százalékkal nőtt a PSA Group (korábbi nevén PSA Peugeot Citroen) értékesítése tavaly globálisan, részben a Peugeot márka jelentősen bővülő iráni eladásainak hatására, részben az európai kereslet élénkülésének köszönhetően.
A német Volkswagen után második legnagyobb európai autógyártó januárban azt közölte, hogy tavaly 3,146 millió járművet értékesített világszerte az egy évvel korábbi 2,973 millió után. (Ön tudja, hogy melyik autómárka a budapestiek kedvence? Ha nem, akkor kattintson!)
A tavalyi volt a párizsi székhelyű vállalat legjobb éve 2010 óta. A PSA Group három márkája a Peugeot, a Citroen és a DS.
A PSA tavalyi európai eladásai 3,56 százalékkal nőttek. A cég járműveinek 61 százalékát értékesítette az európai piacon, ami valamivel kisebb az egy évvel korábbi 63 százalékos aránynál. A PSA több mint 200 ezer járművet adott el a Közel-Keleten és Afrikában, ami 112,8 százalékos növekedés éves összevetésben, miután különösen megnőtt a Peugeot autók iránti kereslet Iránban a szankciók tavalyi feloldása után. A francia vállalat tavalyi értékesítése 16 százalékkal csökkent Kínában és Délkelet-Ázsiában.
A PSA Group három márkája közül csak a Peugeot eladása nőtt tavaly.