A fogyasztók világszerte az évtizedek óta tartó árnyomás miatt a megtörés jeleit mutatják, és a kiskereskedőknél, köztük a Walmartnál történő vásárlások a nagy értékű árucikkektől az alapvető cikkek és az élelmiszerek felé tolódnak el. A Mastercard szerint ez már vészjelzés: az alacsonyabb bevételekkel bíró ügyfeleknek elfogy a pénze – számolt be a Reuters.
A Mastercard kommentárja kevésbé volt optimista, mint a rivális Visa, amely azt mondta, hogy még nem látja a kártyatulajdonosok költekezésének visszaesésére utaló jeleket. Azonban előbbi cég kifejezetten aggódik: míg a jómódú fogyasztók költekezése és a határokon átnyúló forgalom növekedése eddig bástyát jelentett a visszaesés ellen, ez a tendencia visszaeshet, mivel az amerikai gazdaság két negyedévi zsugorodás után recesszió felé néz. tovább
Michael Miebach, a Mastercard vezérigazgatója az emelkedő kamatlábakat és a földgázhiányt is kockázatnak nevezte Európában, a vállalat második legnagyobb piacán, ahol a fizetési forgalom pozitív volt.
Jó negyedévet zárt a Mastercard
A második negyedévben a vállalat teljesítményét a világjárvány kezdete óta a legerősebb nyári utazási szezon támasztotta alá, köszönhetően a felhalmozott keresletnek és a Covid-19 korlátozások enyhülésének.
A határokon átnyúló forgalom helyi valutában számolva 58 százalékkal ugrott meg az április-júniusi időszakban, ami 14 százalékkal, 2100 milliárd dollárra növelte a Mastercard hálózatán a bruttó dollárforgalmat.
A New York-i székhelyű vállalat 5,49 milliárd dolláros nettó árbevétel mellett részvényenként 2,56 dolláros korrigált nyereségről számolt be. A számok magasabbak voltak az elemzői becsléseknél, amelyek 2,36 dollár/részvény, illetve 5,26 milliárd dollárra vonatkoztak a Refinitiv adatai szerint.