Friss jelentése alapján a McDonald's hétfőn meglepő növekedésről adott tanúbizonyságot globális összehasonlítható eladásaiban a negyedik negyedévben. Ezt a nem várt volumenű pozitív fejleményt a vállalat tőzsdei jegyzése is lekövette. 

A gyorsétteremlánc teljesítményéhez hozzájárult az, hogy megnőtt az olcsóbb termékek iránti kereslet, valamint a közel-keleti, japán és kínai vendéglők kedvezményes kínálata – számol be a Reuters.

A hamburgerlánc részvényei közel 5 százalékot emelkedtek az amerikai kereskedés elején, dacára annak, hogy a vártnál nagyobb mértékű visszaesést könyvelt el az Egyesült Államok mint az étteremlánc legnagyobb piaca.

Trump bekeményít szívószálfronton: leszámol a papírral, visszatér a műanyag

Az amerikai elnök azt ígérte, hamarosan új jogszabályt élesít, amelynek értelmében visszatérne a mostani papír helyett a műanyag szívószál korszaka. Ezt a McDonald's nem teszi zsebre. Bővebben.

Az LSEG által összeállított adatok szerint a cég globális üzleti eladásai 0,4 százalékkal nőttek a tavalyi utolsó negyedévben, szemben a 0,63 százalékos visszaesést jövendölő várakozásokkal. Ezt a fordulatot a McDonald's üzleti szegmensének 4,1 százalékos növekedése okozta.

Közel-keleti szál

Ezzel együtt a lap felidézte, a Közel-Keleten működő gyorsétteremláncokra nehezedő keresleti nyomás enyhülni kezdett a nyugati láncok széles körű informális bojkottja után a gázai konfliktusban tanúsított Izrael-barát álláspontjuk miatt.

A McDonald's régióbeli eladásainak meglepő növekedése ellensúlyozza az Egyesült Államoknak a gyenge gazdasági adatait,

ahol a Covid-világjárvány óta a legnagyobb, 1,4 százalékos csökkenésről számoltak be

A rivális KFC-t is magában foglaló Yum Brands a múlt héten pozitív értékesítési növekedést könyvelhetett el a Közel-Keleten.

Felpörgő fogyasztás

A McDonald's és riválisai 2024-ben a jó ár/érték arányt képviselő ételekre támaszkodtak, hogy ösztönözzék a költekezést azon vásárlók körében, akik inkább otthon étkeznek.

Ez segít a McDonald's-nak visszaszerezni az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók forgalmát, de ez az értékbővülés lenyomja az üzleti nyereséget, ami miatt nehéz lesz az erősebb bevételek elérése hosszabb távon 


– fogalmazott Jim Sanderson, a Northcoast Research elemzője.

A McDonald's meghosszabbította a júniusban elindított 5 dolláros étkezési kedvezményét decemberre. Chris Kempczinski vezérigazgató elmondta, hogy az étkezési akciójukkal több vásárlásra ösztökélték az amerikai vendégeket, és így az átlagos tranzakció több mint 10 dollár lett az Egyesült Államokban.

Óriási forgalommal zártak a magyar gyorséttermek, letaszítanák a trónról a Mekit

Továbbra is a McDonald’s mögött álló Progress Étteremhálózat Kft. vezeti a hazai piacot, azonban a KFC és a Burger King üzemeltetői is közeledtek a legnagyobb magyar burgerezőhöz. Részletek.

Az amerikai vásárlói forgalom kismértékben nőtt a negyedik negyedévben az egy évvel ezelőttihez képest, de ezt ellensúlyozta a vendégek által egy látogatásonként költött átlagos összeg mértéke. A vendégszámot ráadásul az októberi E. coli-járvány is jelentősen korlátozta. 

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!