Ugyan nem elképzelhetetlen, hogy a mesterséges intelligencia valahol, valamikor leváltja a pincéreket és a kiszolgálókat, de egész biztosan nem mostanában.

Legalábbis nem a McDonald's-nál. A gyorsétteremlánc ugyanis a minap közölte, hogy többszáz drive-thru-jából távolítja el a mesterséges intelligencia alapú rendelésfelvételi technológiát, amellyet az IBM-mel közösen végzett tesztelési időszaka is véget ér – írja a Business Insider.

A két cég partnerségének keretében az IBM felvásárolta az McD Tech Labs-t, amelyet a McDonald's hozott létre, miután 2019-ben átvette az Apprente nevű, mesterséges intelligenciával foglalkozó beszédtechnológiai vállalat irányítását.

A tesztidőszak alatt a két vállalat azért fejlesztette ki és alkalmazta a technológiát, hogy meghatározzák, hogy könnyíti-e a személyzet terhét egy-egy automatizált hanggal lebonyolított rendelés, és hogy gyorsabb és jobb élményt nyújt-e a vásárlóknak.

A tesztidőszakban azonban csúfos kudarcot vallott a rendszer, melyekből több azóta népszerűvé vált Tiktok-videó is készült.

Az egyik videón az látszik, hogy egy nő egy vizet és egy pohár vaníliafagylaltot próbál rendelni. Az AI rendszer valóban figyelembe is vette ezeket a tételeket, azonban tévesen négy csomag ketchupot és három csomag vajat is hozzáadott a rendeléséhez.

Egy másik videóban az látható, hogy valaki egy csésze édes jeges teát rendel, ehelyett azonban az AI ehelyett kilenc csésze édes jeges teát adott a kosárhoz.

Ugyan a két vállalat együttműködése most véget ért, az élelmiszeripari vállalat közölte, hogy továbbra is vizsgálják annak a lehetőségét, hogyan javíthatná a technológia a munkafolyamatokat.

Elképesztő, mennyit drágult a McDonald’s tíz év alatt

Az amerikai gyorséttermek viszonylag magas összegeket kérnek el ételeikért, ám a McDonald’s még így is kimagaslik közülük.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→