A radikális jobboldali lengyel kormány visszavonja és bejelentése szerint igazságosabbra dolgozza át azt a javaslatát, amely hirdetési adót vetne ki a médiumokra. A kormányt a média tiltakozása mellett az egyik koalíciós partner, a Megegyezés törpe párt rosszallása és külföldi bírálatok késztették erre - írja a Szabad Európa.
A médiacégek szerint a kivetni kívánt adó működésképtelenné tenne sok kisebb médiumot, aláásná a sajtó szabadságát és sokféleségét. A cégek azzal érvelnek, hogy már így is fizetnek társasági adót a reklámbevételeikből és vannak más fizetési kötelezettségeik is, miközben a kormány nagylelkűen támogatja az állami médiumokat.
A kabinet érvei szerint a "szolidaritási" adó arra kényszeríti majd az olyan óriás cégeket, mint a Google, a Facebook, az Apple vagy az Amazon, hogy tisztességes részt vállaljanak az adókból. Az adót a cégek mérete alapján vetnék ki, és 800 millió zloty (csaknem 64 milliárd forint) állami bevételt remélnek tőle. Az indoklás szerint az egészségügy és a kultúra támogatására kell a pluszbevétel.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Komoly változás jön az MVM számlázásában: nagy tárhelyet kér a szolgáltató

Megérkezett Orbán Viktor bejelentése
A tömegközlekedési dolgozók is tüntetni kezdtek, leállt az egész város

A nagy családi házak szinte eladhatatlanok

Ennyit ér a tűzszünet, támadást érte a Török Áramlatot

Számítások bizonyítják, mivel érdemes fűteni

Fordulat jön a műhibapereknél, mindent látni fog az OKFŐ

Nálunk is felütötte a fejét a vérzéses halálos kór

Csütörtökön lesz a Logisztika Napja, ahol egy különleges eseményre is sor kerül
