Az adó az olyan amerikai internetes óriásokat sújtaná leginkább, mint a Google, az Apple, vagy a Facebook és a cél, hogy igazságosabb legyen a vállalatok adófizetése - írta a Portfolio.hu a CNBC alapján.
Még van három vagy négy hét az uniós pénzügyminiszterek találkozója (Ecofin) előtt, hogy e technikai kérdésekre megoldást találjunk. Éjjel-nappal a német barátainkkal tárgyalunk, hogy kompromisszumos megoldásokat találjunk - tette hozzá a francia miniszter.
Az Európai Bizottság adatai szerint az internetes cégek átlagosan 9,5 százalékos effektív adókulcsot fizetnek Európában, szemben a "hagyományos" iparágak 23,2 százalékos adójával. Brüsszel egy közös európai megoldást szorgalmaz, amely lehetővé tenné, hogy az egyes európai országok megadóztassák a saját területükön termelődő profitokat, még ha az adott országban nincsenek is fizikailag jelen. A cégnek legalább 7 millió euró bevétele legyen az adott országban, vagy 100 ezer felhasználója az adott évben, vagy 3000 céggel legyen üzleti kapcsolata digitális szolgáltatásra.