Yum Brands közel került ahhoz, hogy értékesítse oroszországi KFC-üzletágát, s ezzel befejezze kivonulását Oroszországból - írta a CNBC a vállalat bejelentésére hivatkozva.
Az Ukrajna ellen indított orosz háború után, március elejétől kezdve a Yum minden Oroszországban elért profitját humanitárius célokra fordította, miközben megkezdte kivonulását az országból.
A gyorséttermeket üzemeltető vállalat emellett leállította befektetéseit és fejlesztéseit. Oroszországi Pizza Hut-franchise szerződéseit már korábban eladta, ezeket új név alatt fogja tovább üzemelteti az orosz tulajdonos, amiről még nem döntöttek.
A Yum Brandsnak több mint 54 ezer étterme van a világ minden táján, amelyek közül 1000 KFC és 50 Pizza Hut volt orosz földön. Ezek többségét franchise rendszerben üzemeltették, ami megnehezítette a vállalat kivonulását a piacról.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Orbán Viktor: 15 évvel ezelőtt hazánk egy olyan ország volt, ahol úgy gondolták, munkából nem lehet megélni

Akár néhány hónap múlva jöhet a vádemelés: megnéztük, hogyan működik a bennfentes kereskedelem

Jön a készpénzkorlátozás az EU-ban: veszélyben a magyar alapjog?

Máris kapcsolja ki ezeket a mobilján, ha nem akarja kivégezni az akksiját

Sosem látott lépésre készül az Országgyűlés

Itt vannak a választási eredmények: még nyár előtt új vezetése lehet Bécsnek

Lerántják a leplet a magyar gazdaságról: sorsdöntő, ami a héten történik
Végre megszólalt Kim Dzsongun a fronton felbukkanó észak-koreai harcosokról

Itt a fordulat a háborúban? Ötéves tűzszünetről érkezett konkrét ajánlat
