A Mercedes-Benz vezérigazgatója, Ola Kallenius a német Handelsblattban megjelent interjú szerint a kibocsátási szabályok enyhítésére szólított fel, és támogatja Mario Draghi javaslatait az európai versenyképesség fokozására.
A vezérigazgató elmondta, hogy az autógyártó egyetért az ACEA európai lobbicsoport álláspontjával, amelynek tagja, és amely „sürgős cselekvésre” szólít fel a kibocsátási célok kapcsán, amelyek az iparágnak több milliárd eurós bírságokba fájhatnak.
Nem hagyhatjuk figyelmen kívül a vásárlói preferenciákat. Mivel a teljesen elektromos meghajtású autók aránya Európában stagnál, a 2025-re kitűzött széndioxid-célkitűzések aligha teljesíthetők
– mondta Ola Kallenius a német üzleti lapnak.
Magas vámok és gyengélkedő kínai gazdaság
Ola Kallenius azt is elmondta, hogy „szinte fenntartás nélkül támogatná” Mario Draghi, az Európai Központi Bank korábbi elnökének nemrégiben készült jelentését arról, hogy miként lehetne javítani a régió versenyképességét. Mindez akkor történt, amikor az autóipar a vámok és a gyengülő kínai gazdaság formájában jelentkező ellenszéllel küzd.
A Mercedes szeptember 19-én profitfigyelmeztetést adott ki, az ázsiai ország gyengeségére hivatkozva, mint a bajok fő okára. Ola Kallenius szerint az autógyártó „jó úton halad” költségcsökkentési tervei megvalósításában, hozzátéve, hogy persze „egyetlen vállalat sem statikus”.