Az autógyártás a német ipar kulcsfontosságú ágazata, 870 ezer embert foglalkoztat és évi több mint 120 milliárd euró (37,2 ezer milliárd forint) értéket állít elő. Helyzete, mint cseppben a tenger mutatja, hogy most kell megteremteni a feltételeket ahhoz, hogy Németországnak 10-15 év múlva is jól menjen a sora. Ehhez erős, innovatív, a munkahelyeket megőrző, a klímavédelmi célok teljesítéséhez hozzájáruló autóiparra van szükséges, amely lépést tart a digitalizáció, a meghajtási technológia és az autonóm - önvezető járművekkel zajló - közlekedés fejlődésével - mondta a politikus.
A kihívások súlyát jól jelzi, hogy Kína "hangosan gondolkodik" a robbanómotorra alapozott mobilitás korszakának végéről, de bíztató, hogy az elektromos és hibrid meghajtással kapcsolatban Németországból származik a világon benyújtott szabadalmak egyharmada - mondta az MTI szerint Angela Merkel. (Felszólította az EU a Volkswagent: most már legyen vége!)
Kapcsolódó
Mindent meg kell tenni azért, hogy a német autóipar sikeres legyen a "károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás felé tartó átalakulásban". Mint mondta, "kettős stratégiát" kell követni, mert a robbanómotor még évtizedekig megmarad, ezért növelni kell hatékonyságát, és ezzel párhuzamosan minden eddiginél nagyobb erővel kell dolgozni az új meghajtási technológiák fejlesztésén.
Az idei IAA is az ágazat mélyreható átalakulását mutatja be, a frankfurti autószalon 2017-ben "a digitális és klasszikus ipari kompetenciák összeolvadásának" kiállítása - mondta a kancellár.
39 ország, 1000 kiállító
Ugyanezeket az elemeket emelte ki az autóipari cégek érdekképviseletének (VDA) elnöke, Matthias Wissmann is, aki rámutatott, hogy a gyártók a dízelmotor környezetkímélő tulajdonságainak erősítését szolgáló fejlesztések mellett az új meghajtási technológiákra 40 milliárd eurót fordítanak 2020-ig, a digitalizáció területén pedig további 16-18 milliárd euró értékben hajtanak végre kutatás-fejlesztési programokat.
A német autóipar nemcsak az elektromos és hibrid meghajtási technológia fejlesztésében van a legjobbak között, hanem a járművek vezetését segítő automatizált, illetve úgynevezett hálózati - az internet használatára épülő - technológiák területén is, ahol 58 százalék a német szabadalmak aránya - mondta a VDA elnöke.
A kétévente megrendezett IAA-n ezúttal 39 országból csaknem 1000 kiállító vesz részt, és több mint 50 autómárka újdonságait mutatják be. Kiemelkedő az elektromos meghajtású modellek és a városi terepjárók aránya.
A szeptember 24-ig tartó kiállításon számos Magyarországon érdekelt cég is részt vesz. Így például a Suzuki bemutatja a Swift Sport harmadik generációját, amely a társaságnak az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint "alacsonyabban és szélesebben ül, agresszívabb a vonalvezetése, a nyomaték és a tömeg aránya pedig egyértelműen egy kiválóan manőverezhető, élményautóvá teszi".
Az Opel három világpremiert is rendez, a frankfurti autószalonon mutatják be az Opel Insignia új "csúcsmodelljeit", a GSi-t és a Country Tourert, valamint a Grandland X városi terepjárót.
A Grandland X egyik különlegessége, hogy ez az első Opel-modell, amely plug-in-hybrid (konnektoros hibrid) változatban is kapható lesz - áll a társaság közleményében.
Több gyártó és márka az idén nem szerepel az IAA-n, köztük van a Fiat, a Peugeot, a Nissan és a Volvo, és az európai gyártók leginkább rettegett feltörekvő amerikai versenytársa, a Tesla.