A Der Spiegel hírportálján közölt beszámoló szerint Andreas Scheuer közlekedési miniszter a Daimler vezérigazgatójával, Dieter Zetschével hétfőn folytatott megbeszélésén 3,75 milliárd eurós (1200 milliárd forint) bírságot helyezett kilátásba.
Elmondta, hogy a szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) gyanúja szerint 750 ezer Mercedes járművet szereltek fel szabálytalanul működő károsanyag-tisztító berendezéssel, és ezért gyártmányonként 5000 euróig terjedő bírság megfizetésére kötelezhetik a céget.
A lap szerint a KBA a C-osztályba tartozó Mercedes-Benz luxusautó modellek vizsgálatával visszaélésre utaló "nyomós jeleket" tárt fel.
A cégnek nem tetszik, mégsem ágál
A hatóság májusban 6300 kisbusz visszahívására és szervízelésére kötelezte a Kecskeméten gyárat üzemeltető céget. Vizsgálata alapján az 1,6 literes, Euro 6 környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt Mercedes-Benz Vito kisbuszoknál nem felel meg az előírásoknak két programbeállítás a kipufogógáz tisztítását végző berendezés vezérlésében.
A Daimler vitatja a KBA megállapításait, és kész bíróság előtt rendezni a vitát, de ígérete szerint együttműködik a hatósággal, és az általa jóváhagyott verzióval frissíti majd a programot.
A KBA a VW dízelbotránya miatt indított vizsgálatot a Daimlernél, és feltűnően magas nitrogén-oxid-kibocsátást mutatott ki több Mercedes-modellnél, amelyekben egy programbeállítás révén a külső hőmérséklet függvényében - hideg időben - csökkenhet a kipufogógáz tisztítását végző berendezés teljesítménye.
A Daimler magyarázata szerint a megoldás a motor károsodásának elkerülését szolgálja.
A vita eddigi szakaszai megegyezéssel zárultak, a Daimler vállalta, hogy önként és ingyen módosítja a berendezés vezérlését az érintett gyártmányokban.