A Peugeot-Citroen nyilvánosságra hozta a múlt héten bejelentett részvénykibocsátása részleteit: az összesen egymilliárd eurós csomagban lévő papírokat a tegnapi záróárhoz képest 42 százalékos diszkonttal vásárolhatják meg a vállalat befektetői. A tulajdonosok 31 meglévő papírjuk után 16-ot vásárolhatnak darabonként 8,27 eurós áron, miközben tegnap 14,21 eurón zárt a PSA-részvények kereskedése - jelentette a Bloomberg.
A Peugeot-Citroen és a General Motors európai leányvállalata az Opel/Vauxhall alkatrész-beszerzési közösséget hoz létre és együtt fejleszt autókat. A megállapodás tíz évre szól, majd automatikusan, ha felek másként nem döntenek, három évvel meghosszabbodik. A tervek szerint legkevesebb négy új közös autóval állnak elő négy éven belül.
Benyomul a GM a PSA-ba
A GM 320 millió euró befektetésével hétszázalékos részesedést vásárol francia partnerében. A Peugeot család szintén lejegyez egy csomagot: így ketten együtt elviszik az új részvények 31 százalékát. Peugeot-ék, a PSA tulajdonosai részesedése 30,3 százalékról 25,2 százalékra csökken, de szavazati arányuk továbbra is 37,9 százalék marad. A GM lesz a Peugeot-Citroen második legnagyobb részvényese.
A francia autógyártó nem fizet osztalékot 2011-es tevékenysége után, az erre fordítható összeget hozzácsapja az új részvénypaketthez, és az egészet az Opellel közös projektek megalapozására fordítják.
Gyárbezárás lesz az Opelnél
Agresszív lépéseket tesznek az Opel/Vauxhall márkák gyártásának nyereségessé tétele érdekében - tette le a főesküt a BBC tudósítása szerint a GM európai leányvállalatának vezérigazgatója, Karl Stracke. A cégvezető nem ígérte meg a vállalat brit és német gyáraiban dolgozó alkalmazottaknak, hogy nem zárnak be egyetlen üzemet sem.
Iparági szakértők szerint a Vauxhall néven jobboldali kormányos Opeleket gyártó Ellesmere Port-i bázis, illetve a bochumi gyár van a legnagyobb veszélyben, mert ezek az legöregebbek. Stracke szerint 11 milliárd eurót szánnak új termékek fejlesztésére, a következő három évben 30 új Opellel és Vauxhall-lal állnak elő.
Amerikai autó az év európai autója
A konnektorból tölthető Chevrolet Volt európai megfelelőjét, az Opel/Vauxhall Amperát választották az év autójának 2012-ben az európai szakújságírók - tudósított a Financial Times. A szavazást a genfi autókiállítás mai szakmai megnyitóját megelőzően tartották. Az autót az USA-ban gyártják. A GM a múlt héten jelentette be, hogy felfüggeszti a Volt előállítását és fizetés nélküli szabadságra küldi 1300 alkalmazottját, mert a Voltból jóval kevesebb fogy a vártnál.
Az elektromos meghajtású, végszükség esetére egy benzinmotorral is ellátott Volt imázsának nem tett jót, hogy tavaly kiderült balesetek esetén akkumulátorai hajlamosak kigyulladni. A gyártó páncéllemez beszerelésével igyekszik orvosolni a problémát. A múlt hónapban alig több mint 1000 Volt kelt el az USA-ban.
Az Opel 10 ezret akar értékesíteni az Amperából 2012-ben, ami igen ambiciózus terv annak tükrében, hogy az USA-ban tavaly nem sikerült eladni ugyanezt a mennyiséget, pedig a GM is ezt akarta. A villanyautók nehezen fogynak, mert drágák és a vevők kevéssé bíznak az új technológiában.