"A külföldi tulajdonos úgy döntött, hogy bezárja a moszkvai Renault gyárat. Ehhez joga van, de nem engedhetjük meg, hogy több ezer dolgozó munka nélkül maradjon" - írta blogján Szergej Szobjanyin moszkvai polgármester. "2022-ben új lapot nyitunk a Moszkvics történetében".
A Moszkvicsot, amelynek jelentése "Moszkva szülöttje", először a Szovjetunióban gyártották, és egy robusztus, megfizethető személyautónak tervezték, Oroszországban és a kommunista Kelet-Németországban gyártott alkatrészekkel. A Szovjetunió összeomlását követően az autógyártót privatizálták, majd később csődöt jelentett - írja az Autonews.
Az Autostat elemző ügynökség szerint Oroszországban még mindig közel 200 000 Moszkvicsot tartanak nyilván, ebből 46 000 több mint 35 éves.
Sobjanin elmondta, hogy az újjáélesztett moszkvai üzem kezdetben hagyományos, belsőégésű motorral hajtott autókat gyártanak majd, de szó lehet egy elektromos modellről is.
Az orosz kereskedelmi minisztériummal együttműködve igyekeznek minél több autóalkatrészt Oroszországból beszerezni, a Kamaz teherautógyártó lesz az üzem fő technológiai partnere. Utóbbit a Kamaz még nem erősítette meg, csak annyit közöltek, hogy folynak a tárgyalások.