Egyre több Aldiban érhető el az úgynevezett "click-and-collect" a brit piacon: az online megrendelt termékeket előre összekészítik, a vásárlók pedig érintkezésmentesen vehetik át a csomagokat. A boltláncnak egyelőre nincs saját házhoz szállítási szolgáltatása, ez pedig komoly hátrányt jelent a koronavírus-járvány idején.

Az Aldi brit leánya szeptemberben kezdte meg a szolgáltatás tesztelését, a vásárlóknak csak át kell venniük a boltok melletti parkolókban az online rendelésük alapján összeállított csomagot. Úgy fest, bevált a dolog, a boltlánc ugyanis most 200 brit üzletben teszi elérhetővé a "click-and-collect" szolgáltatást - írja a BBC.Ez azt jelenti, hogy a 900 Egyesült Királyságban található Aldi-üzlet 25 százalékában lesz elérhető ez a szolgáltatás, de még mindig csak tesztüzemben.

Hátrányban lennének?

Az Aldi és a Lidl alacsony áraik miatt egyre jobban sarokba szorítják a többi nagy brit piacon érdekelt élelmiszerláncot, azonban mivel nincs webshopjuk, a koronavírus-járvány ideje alatt könnyen veszíthetnek a tempóból és szakértők szerint nehezen tudnak majd olyan gyorsan terjeszkedni mint eddig. Az Aldinál például március óta lassul a növekedés, miközben az online élelmiszervásárlás részesedése megduplázódott és elérte a 14 százalékot. A májusig tartó 12 hét alatt a Tesco és a Sainsbury's gyorsabb ütemben növelte az eladásait mint az Aldi és ez az elmúlt 10 évben először fordult elő.

Futárok és mobilappok

A Buksza (a Napi.hu szerkesztőségi blogja) már korábban beszámolt róla koronavírus-járvány miatt felpörgött online vásárlások miatt az Aldi a Deliveroo futárcéggel társult élelmiszerek házhoz szállítására Nagy-Britanniában. Az áruházlánc az indulásnál 150 alapvető terméket kínált a vevőknek, amelyeket a Deliveroo mobiltelefonos alkalmazásának segítségével lehet megrendelni, és 30 percen belül megérkezik.

Az Aldi egyik legnagyobb riválisa, a Lidl pedig egy applikációval nyitott a digitális szolgáltatás felé: szeptemberben jelent a Lidl Plus névű új applikációval a brit piacon. A boltlánc mobilappja, amely először Írországban debütált, hetente különböző kedvezményre jogosító kuponokat ad a felhasználóknak, amiket aktiválni kell használat előtt. Az első vásárlás árából 5 fontot, azaz közel 2 ezer forintot engednek el, a fizetésnél pedig be lehet szkennelni az appban tárolt digitális kártyát és beváltani a kedvezményeket adó kuponokat.

A vásárlások után sorsjegyet is kapnak az alkalmazást letöltők, a vásárlásról szóló számlát pedig digitálisan is tudják tárolni. Online vásárlás azonban egyelőre még a Lidlnél sem érhető el: Klaus Gehrig, a Lidlt és a Kauflandot birtokló cég, a Schwarz-csoport vezetője még 2019-ben egy konferencián azt mondta, hogy a Lidl nem kíván agresszívan belépni az online kiskereskedelmi piacra.