Az Adidas márkából származó bevételek 6,1 százalékkal 4,77 milliárd euróra nőttek, míg a Reebok-termékekből származó bevételek 10,1 százalékkal 387 millió euróra estek vissza.
Az Adidas bevételei Észak-Amerikában 6,8 százalékkal, a legnagyobb forgalommal bíró ázsiai-csendes-óceáni térségben pedig 15,4 százalékkal nőttek a második negyedében. A második legnagyobb piacon, Nyugat-Európában viszont 0,9 százalékkal csökkentek a vállalat eladásai. (Mégsem magyar Mészárosék 2Rule sportruhája.)
Kapcsolódó
A vállalat nettó nyeresége 150,6 százalékkal 397 millió euróra emelkedett. A folyamatos tevékenységből származó nyereség 20,5 százalékkal 418 millió euróra nőtt, ennek az egy részvényre jutó hígított értéke 2,05 eurót tett ki, 20,6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 1,70 eurót.
Árfolyamhatástól megtisztítva 10 százalékkal nőtt az Adidas konszern bevétele, míg elemzők 8 százalékra számítottak, a folyamatos tevékenységből származó profitot pedig 386 millió euróra várták.
Az első fél évben az Adidas bevételei 3,1 százalékkal 10 milliárd 809 millió euróra, nettó nyeresége pedig 52,7 százalékkal 938 millió euróra nőtt. Kasper Rorsted, az Adidas vezérigazgatója közölte, hogy az eredmények fényében tartják az idei és a 2020-ig szóló hosszú távú célszámokat.
Az Adidas 6,10 százalékos pluszban, 202,30 eurón nyitott a frankfurti tőzsdén, de pár perc múlva már 9 százalékot meghaladó nyereségben állt az árfolyam. Az Adidas a világ több mint 100 országában közel 57 ezer munkavállalót foglalkoztat, évente több mint 900 millió terméket értékesít mintegy 21,2 milliárd euró értékben (2017-es adat).
A Puma és az Adidas elődjét, a Gebrüder Dassler Schuhfabrikot 1924-ben alapította egy német testvérpár, Rudolf és Adolf Dassler. Később azonban különváltak, Adolf (Adi) Dassler nevéből lett az egyik cég neve Adidas, míg a másik céget, a Pumát Rudolf Dassler alapította, eredetileg Ruda néven. A Puma és az Adidas központja is a bajorországi Herzogenaurachban található.