A chipgyártó Nvidia tarolt a tőzsdén, a múlt héten megelőzte az Apple-t és a Microsoftot is. A cég neve azonban egyelőre sehol sem szerepel a legismertebb márkák listáján, amelynek élén többek között az Apple, a Microsoft, az Amazon és a Google áll. 

A jelenleg 3,1 billió dollárt érő Nvidia gyors felértékelődése – 2022 vége óta értékes csaknem kilencszeresére emelkedett – szinte teljes mértékben a mesterséges intelligencia chipek, pontosabban a grafikus feldolgozóegységek (GPU-k) iránti keresletnek köszönhető. Tágabb értelemben pedig az AI körüli hype-nak. 

Mára az Nvidia rendelkezik a mesterséges intelligencia szoftverek (például a ChatGPT) betanítására és telepítésére használt chipek piacának több mint 80 százalékával.

„A közelmúltban globális színtérre lépő termékvállalatként az Nvidiának nem volt ideje, és nem is fordított erőforrásokat arra, hogy változtasson márkaszerepén és megerősítse brandjét a jövőbeli bevételek védelme érdekében” – magyarázta Greg Silverman, az Interbrand márkagazdasági globális igazgatója. 

Hozzátette: az Nvidia kockázata az, hogy „a márka gyenge ereje korlátozza az értékét, annak ellenére, hogy magas a piaci térhódítása”.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!